Italie 2018 dag 3 en 4

19 maart 2018 - Rome, Italië

Maandag 19 maart :

om half 9 tot half 10 had je de tijd om te ontbijten na het ontbijt vertrokken we meteen richting Florence. Rond 13:30 kwamen we aan in Florence en gingen we meteen richting het hotel. Fijn was het om na de busreis even nog snel te kunnen opfrissen.

iedereen opgefrist en we gingen wandelen door Florence.  De wandeling was niet al te lang. zijn langs de Duome gelopen en verschillende winkelstraatjes. Eind van de wandeling gingen we een ijsje eten.

florence dome

In me vrije tijd ging ik eerst wat eten. en goedkoop dat het was! Had maar 13 euro betaald voor grote bord pasta en wat te drinken.

buikje vol , nu lekker een cocktail drinken. Wat een leuk cafe was dat, je liep binnen en het leek beetje op een kerk maar dan modern ingericht, achterin had je een bloemist en daarnaast kon je huis accessoires kopen. Hier tussen door zaten allemaal tafeltjes waar je kon zitten.

cafe

Om 23:00 was ik weer op de kamer en heb ik nog wat met me vriendinnen gepraat en gekaart

Dinsdag 20 maart :

Na het ontbijt gingen we richting Rome om Vaticaanstad te bezichtigen. voordat we St. Pieterskerk in konden moesten we wel zeker een uur wachten in de regen. dit was erg jammer want je kwam dan helemaal doorweekt de kerk in maar daar kon school ook niks aan

st. pieterskerk

Eenmaal in de kerk kon ik me ogen niet uitkijken. Ik begon me gewoon af te vragen hoe ze de kerk gebouwd hadden en hoeveel werk er wel niet ingestoken is. Ik heb zeker uur lang door de hele kerk gelopen om alles goed te kunnen zien. Op het einde pas de kelder bekeken, waar de graven zijn van de pausen ook heb  ik over de voet  gewreven van st. Pieter, voor geluk.

st. pieterskerkvatican

nadat we de kerk hadden gezien gingen we richting het hotel waar we 2 nachten in zouden gaan slapen. dit hotel vond ik het mooiste van ze allemaal. ik heb gezellig met me vrienden gegeten in een lekker eettentje op 5 minuten lopen. (wat aanbevolen was door de receptie)

eenmaal terug op de kamer deed ik me oogjes weer dicht.