italie 2018 dag 5 en 6

21 maart 2018 - Rome, Italië

Woensdag 21 maart:

eerst het buikje vol eten bij het ontbijt en dan richting het Colosseum lopen. toen we bij het Colosseum aankwamen , kregen we te horen dat we pas om half 3 naar binnen mochten. De docenten kwamen daarom met het idee dat we eerst de wandeling gingen maken en om half 3 dan terug kwamen voor het Colosseum.

colleseum

De wandeling was erg leuk maar wel lang. gelukkig hadden we wel lekker weer. We liepen langs oud Rome en nog veel meer mooie gebouwen.

rome ruinerome gebouw

om half 3 waren we bij het colosseum en kregen we vrije tijd om rond te kijken. Ik ben een half uurtje er in gebleven beetje wat rondgekeken en toen richting het hotel gelopen. Ik vond dit wel jammer want door het vele lopen was ik kapot moe en kon ik met de zoveel uren vrije tijd niet zelf nog door de stad lopen.

rome uitzicht

rond 20:00 gingen we gezamenlijk diner bij een restaurantje wat Richard ( de buschauffeur) aanraadde. Ik had ruim de keuze voor wat ik wou eten. ik had gekozen voor lekkere pauze.

rond 22:00 ging ik terug na het hotel

donderdag 22 maart:

Rome zit er nu op. Nu op weg naar Siena. we gingen met de bus richting een busparking en werden met shuttle busjes vervoert na de stad. het shuttle busje zetten ons voor een heuvel af. Toen we die heuvel op liepen leek het ondertussen een berg. Als je de berg had opgelopen kwam je uit op de markt. waar iedereen op terrasje zat of waar mensen gezellig op de grond zitten in het zonnetje.

siena voor de heuvel

ik had hier lekker een pizza gedeeld met Zera en een ijsje gegeten. eenmaal gegeten gingen we wat rond lopen en kwamen op een secret plekje uit. Waar je prachtig uitzicht had over Siena.

siena plein

Nadat we Siena hebben bezichtigd gingen we weer richting Florence en gingen we samen wat eten. Toen we aankwamen in het restaurant begon het eten goed. maar na het lekkere voorgerecht kwam een klein portie lasagne en gnochi. de lasagne lustig ik niet dus had maar een kleine portje gnochi over. De leraren konden hier niks aandoen. het was gewoon verkeerd uitgepakt.

We kregen tot 1 uur snachts vrije tijd. ik heb deze  tijd besteed in een lounge met me vrienden. We hadden op de terug weg nog lekker een broodje Kebab gegeten. en toen was het al weer tijd om lekker te slapen