cote d'azur dag 6

13 april 2017 - Avignon, Frankrijk

vandaag vertrokken we om 10 uur uit de Cote d'azur op weg naar Avignon. In Avignon hebben we het pauzenpaleis bekeken, daarna kregen we vrije tijd om de stad zelf te ontdekken en natuurlijk om te shoppen

IMG_3186[1] IMG_3224[1]

om half 5 vertrokken we vanuit Avignon naar Lyon.

Lyon kregen we tijd om ergens te gaan eten. dus ik ging met youssra rond lopen en kwamen we in een hele grote overdekt winkelcentrum helaas waren alle winkels al dicht maar er was van alles in een bioscoop ,alle bekende eettentjes die je maar kan bedenken en alle winkels voor jong en oud, man of vrouw. daarom vond ik het jammer dat we niet overdag vrije tijd hadden om het winkelcentrum te bezoeken.

Toen we terug kwamen op het appartement was ik me vergeten aftekenen omdat ik zo moe was, OEPS. meneer Aerts en meneer Molin kwamen toen op de deur kloppen maar ze dachten al dat we aan het slapen waren.

dag vragen:

52.Hoeveel km. is het ongeveer van Nice naar Maastricht? 1183 Km

53. Hoe heet de toeristische streek waarin Avignon is gelegen? Provence

54.Aan welke rivier ligt Avignon? Rhône

55.Noteer de naam van het wereldberoemde liedje dat zingt over de brug van Avignon. Le pont de Avignon

56. Verklaar de naam Pauzenpaleis. hier heeft de paus in gewoond voor dat hij in het huidige paleis woont in Vaticaanstad

57.In deze regio maken ze ook een zeer dure Franse wijn waarin het woordje “Paus” ook in is verwerkt. Hoe heet deze wijn? Berthet Rayne Chatauneuf

58.Noteer een 3-tal souvenirs die toeristen meenemen uit deze streek.                     Lavendel, wijn en kaas

59.Welk dier maakt op een zeer warme zomeravond een doordringend geluid dat je lang uit je slaap kan houden. Krekel

60. Welke geur is typerend voor deze streek? Lavendel

1. Bianca simons:
    18 april 2017
    Zo te merken en te zien was het een leuke reis