Cote d'azur dag 2

9 april 2017 - Nice, Frankrijk

​We moesten zondag om 7 uur gezamenlijk eten in het hotel. ik vond het ontbijt lekker en je had veel keuze. We moesten om kwart voor 8 klaarstaan om weer te vertrekken richting Nice. De bus vertrok precies om 8 uur en om 3 uur in de middag kwamen we eindelijk aan in Nice.

Toen we aan kwamen bij Hotel Hipark Residences Nice moesten sommige inclusief Lisa en ik wachten op onze kamer want die was nog niet schoongemaakt. we kregen ongeveer een uur tot anderhalf uur om de koffer uit te pakken en om even op te frissen.

rond 5 uur werden we onder bij de receptie verwacht om een wandeling te maken door Nice. We zijn door het park gelopen, op een plein en vervolgens langs de boulevard.

We kregen tot 11 uur vrije tijd om wat te eten en om op je eigen houdje Nice te ontdekken. ik heb hele lekker biefstuk gegeten!

om 11 uur had ik me afgetekend en ging ik nog op de kamer met meisjes van school wat praten.

IMG_3136 IMG_3137

dag vragen:

11.Noteer de namen van nog een 3-tal grote plaatsnamen langs de route naar ons appartementencomplex in Cannes. Dijon, Metz en Antibets

12.In het achterland langs onze route ligt de “gorge du Verdon”. Wat is een “gorge”? Gorge is een kloof.

13.Waarom bezoeken toeristen deze gorge? Omdat het de Grand Canyon van Europa word genoemd en de natuur heel mooi is

14.Noteer de naam van het bekendste meer in deze regio en de bekendste toeristenplaats in deze regio. Lac de Sainte-croix

15.Waar dankt deze gorge zijn naam aan? Gorge dankt de naam aan door het prachtige natuurgebied

16.In welke stad ligt onze accommodatie? Nice

17. Wat is de officiële naam van onze accommodatie? Hipark Nicoise

18. Welk bekend gerecht komt van oorsprong uit Nice? Salade Nicoise

19.Download een foto van de entree van het beroemde Negresco Hotel en vraag bij de receptie een hotelbrochure.

nice_negresco

20. Zoek de Russisch Orthodoxe kerk en download hiervan een foto. St.Nicolas Katherdraal

st. nicolas

21.Welk beroemde optocht trekt 1 x per jaar door de stad Nice? De beroemde carnavalstoet

22. Naar welk Frans eiland in de Middellandse zee vaart de ferryboot vanuit de haven van Nice? Corsica

23.Hoe heet de Franse nationale luchtvaartmaatschappij? Air France

24. Nice is eindbestemming van de TGV. Waar staan de letters TGV voor? Train á grande vitesse

25. Wat is de Nederlandse bijnaam van de toeristenstad Nice? koningin van de kust.