Cote d'azur dag 3

10 april 2017 - Monaco, Monaco

Vandaag begonnen we met ontbijten om 9 uur. het ontbijt bij Hipark vond ik meevallen er was steeds bijna niks en de glazen waren vaker vies.

We vertrokken om 10 uur richting Éze  wat ook wel adelaars nest wordt genoemd. Om eerst helemaal boven op de berg te komen waar de botanische tuin te bezoeken moesten we een stuk omhoog lopen. Je had daar helemaal uitzicht op de zee en allemaal mooie kleine huisjes.We kregen 3 kwartier vrije tijd om de botanische tuin verder te bekijken en de kleine winkeltjes. Er was een kleine waterval die omringt werd met kleine bloemetjes.

IMG_3142 IMG_3143

Rond 12 uur vertrokken we na Monaco. We liepen naar ons verzamelpunt wat niet te missen was, een grote kathedraal. Ook hier kregen we een uurtje vrije tijd om te lunchen. We hadden snel wat gegeten want we wouden meer van Monaco zien. We zijn langs kleine straatje met Souvenirs gelopen en zijn we langs het paleis van de koning gelopen

Na het lunchen gingen we een stadswandeling maken en kwamen we langs de haven , formule 1 racebaan en maakte we een stop bij Grote casino van Monaco waar je helemaal versteld staat van de auto's die erlangs reden, WAUW!

rond 5 uur vertrokken we vanuit Monaco en gingen we terug naar Nice. we hadden een vrije avondprogramma en had toen wat gegeten bij de Mcdonalds die tegenover het hotel lag.

IMG_3148 IMG_3147IMG_3158

dag vragen:

26.Verklaar de naam “Eze”  Eze is het adelaarsnest van de Cote d'azur

27.Er ligt een mooi kasteel dichtbij Eze. Wat is het franse woord voor “kasteel” Chateau

28. Welke toeristische bezienswaardigheid ligt boven op het bergtopje van Eze? Een botanische tuin

29.Binnen de muren van Eze liggen een aantal mooie hotels. Noteer de namen van een tweetal hotels en neem van 1 van de hotels een brochure mee.                     La chevre d'or en chateau eza

30.Hoe wordt de plaats Eze aangeduid die direct aan de zee is gelegen?           Eze-sur-mer

31. In deze regio ligt de Parfumhoofdstad van de wereld. Hoe heet deze stad? Grasse

32.Een aantal parfumfabrieken hebben in Eze hun winkels. Noteer de namen van een tweetal parfummerken die in Eze vertegenwoordigd zijn. Fragoniare/Grasse

33.Hoe hoog ligt de Col d’Eze ? 507 meter hoogte

34.Hoe heet de hoofdstad van Monaco? Monte Carlo

35.Hoe heet het voetbalstadion van FC Monaco? Stade Louise II

36.Noteer de naam van de filmster die in de Kathedraal van Monaco begraven ligt. Grace Kelly

37.Welke familie heerst op dit moment in Monaco? Grimaldi

38.Wie bouwde het mooie Casinogebouw van Monaco? Gobineau de la Bretonnerie

39.Hoe heet het beroemde hotel schuin tegenover het Casinogebouw?           Hotel de Paris