cote d'azur dag 4

11 april 2017 - Cannes, Frankrijk

we vertrokken vandaag om half 10 richting Antibes langs een kustroute. we maakte hier een korte wandeling langs een overdekte markt en langs de jachthaven.

IMG_3222

vervolgens zijn we met de bus naar Cannes gegaan en mochten we we zelf ergens gaan lunchen en weer verzamelen bij de McDonalds voor een wandeling. Met de wandeling zijn we langs het filmfestivalgebouw gelopen, de boulevard en zijn we even het Carlton hotel in gelopen. Toen de wandeling was afgelopen werd er trakteert op een lekker ijsje.

IMG_3221IMG_3161

We kregen daarna vrije tijd tot 7 uur om te Shoppen , terrasje zitten , wandelen of op het strand te liggen. en ik had natuurlijk geshopt met me groepje

IMG_3189 IMG_3223

om 7 uur zagen we elkaar allemaal weer bij de fontein naast de McDonalds. We liepen naar het Italiaanse restaurantje waar we gingen eten met ze alle en waar ik een lekker pizza tonijn heb gegeten.

we kwamen pas weer aan rond 10 uur bij het hotel en we hoefden ons pas af te schrijven om half 1

dag vragen:

40.Noteer een 3-tal bezienswaardigheden van Antibes:  Marineland, Route Napoléon en Antibes Cathedral

41.Hoe heet de oudste stadswijk van Cannes? Le suquet

42.Noteer een 5-tal bezienswaardigheden van Cannes:  Filmfestivalgebouw,         La Criosette, Valmasque en Le suquet en de Cote d'azur (strand)

43.Waar tref je in Cannes de “walk of fame” aan met handafdrukken van filmsterren? bij het gebouw waar het filmfestival word gehouden

44.Noteer de namen  van een 4-tal toonaangevende hotels in Cannes.          Carlton hotel, Grand hotel, Le Fouquet's. Hotel America

45.Hoe heet de bekendste winkelstraat van Cannes. De la Croisette

46.Voor de kust van Cannes liggen een aantal eilanden. Hoe heten de eilanden tezamen en noteer de namen van een 2-tal eilanden.                                   Reviera villages heten ze samen. Iles de lérnis, Ile Sainte-marguerite